آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
آگهی های پیشنهادی
سودایران»آموزش»كتابهاي آموزشي»آموزش خود هیپنوتیزم(توسط دکتر روانشناس)
آموزش خود هیپنوتیزم(توسط دکتر روانشناس)-pic1

آموزش خود هیپنوتیزم(توسط دکتر روانشناس)

با سلام و عرض ادب و احترام -آموزش خود هیپنوتیزم(توسط دکتر روانشناس) در مرکز مشاوره توسط دکتر والیانی در شش جلسه- قبل از شروع کلام اجازه می‌خواهم بگویم که تمام هیپنوتیزم ها یک خود هیپنوتیزم هستند. البته این یک ایده جدید و نوینی نیست و سالها قبل توسط دکتر میلتون اریکسون (Milton Ericson) پایه‌ریز هیپنوتیزم جدید عنوان گردیده است. مبناء این کلام این است که تا زمانی که فرد خودش پذیرای کلام‌ القایی و القائات حالت ترنس از جانب هیپنوتیزور نباشد هیپنوتیزمی رخ نمی‌دهد. در واقع فرد با تعبیر کلام هیپنوتیزم‌کننده و پذیرش آن برای خودش فرآیند روانی- فیزولوژیکی آن را طی کرده به حالت هیپنوتیزمی فرو می‌رود. به عبارتی خود فرد مهمترین کلید موفقیت برای هیپنوتیزم شدن در جلسه هیپنوتیزمی است. در برنامه‌های خود- هیپنوتیزم فرد می‌آموزد که خودش را بدون نیاز به وجود کس دیگری هیپنوتیزم نموه و امواج مغزی مختلفی را در خود ایجاد نماید. در واقع خودش هم هیپنوتیزم‌کننده و هم هیپنوتیزم‌شونده است. هیپنوتیزم یک حالت طبیعی است که با تغییر امواج مغز (Brain wave) صورت می‌پذیرد. این امواج مغزی امواج آلفا (Alpha) و تتا (Theta) هستند. در جدول زیر انواع امواج مغزی و حالات و برخی از تواناییهای مربوط به این امواج را معرفی می‌نماییم. همان گونه که ملاحظه می‌گردد دامنه حالات هیپنوتیکی از امواج آلفا آغاز و تا امواج دلتا می‌تواند ادامه یابد. هیپنوتیزم عرصه سبک در امواج آلفا و عرصه متوسط و سنگین در امواج تتا و دلتا اتفاق می‌افتد.
در واقع هیپنوتیزم شرایط طبیعی مغز در امواج خاص است. زمانی که امواج مغز در شرایط خاصی قرار گیرد حالات هیپنوتیکی رخ می‌دهد.

چرا در امواج آلفا و تتای ذهنی آموزش سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد؟

در این حالات فرد از تنشها، انقباضات و استرسهای جسمانی و روانی به دور است.
دارای آرامش و نوعی سکوت و سکون درونی و متمرکز است.
دارای توجه و تمرکز بیشتری است.
دارای حضور ذهنی و حافظه‌ای نیرومندتر است.
به نوعی دستیابی ‌اش به ضمیر نیمه آگاه سریع‌تر و بیشتر صورت می‌گیرد.
دارای قدرت تصویرسازی قوی‌تری است.
انرژی روانی بیشتری برای آموزش دارد.



کاربرد این روش

از این روش می‌توان در زمینه‌های فوق‌العاده متنوع بهره گرفت. از جمله زمینه‌های متداول می‌توان موارد زیر را نام برد:

برنامه‌ریزیهای مدیریتی و کاری که به دقت، سکوت و آرامش نیاز دارد.
تعمق در حل یک مسئله پیچیده.
مرور درسها و یا مرور کارهای انجام شده در گذشته، یادآوری خاطرات.
آموزش شیوه‌های جدید زندگی.
آموزش زبانهای خارجی، بخصوص مکالمه در مدت کوتاه.
آموزش درسهای اعتماد به نفس و ابراز وجود.
آموزش ارتباطات موثر.
هنرهای تجسمی و برنامه‌ریزیهای گرافیکی و سایر مهارتهای ذهنی.
ایجاد آرامش و تمرکز برتر.
درمانهای مختلف روانپزشکی منجمله حساسیت‌زدایی‌ها، شناخت درمانیها و جرات آموزی.
فائق آمدن بر عادات مضر و ناپسند.
فائق آمدن بر دردها و کنترل شرایط بدنی.
فهم و شناخت برخی از تجربیات مرتبط با ادراکات فراحسی. از دیگر فواید هیپنوتیزم به وسیله هیپنوتیزم می‌توانیم کودکان را بهتر تربیت کنیم و سرنوشت آنها را آن طور که می‌خواهیم پی‌ریزی نماییم. دانش‌آموزان و محصلین را به درس خواندن علاقه‌مندتر کنیم، میزان هوش و استعداد آنها را بالا ببریم و حافظه را تقویت نماییم. به وسیله هیپنوتیزم می‌توان عادات منفی و مضر را ازبین برد، نظیر عادات به تنبلی و تن پروری، عادت به پرخوری و پرخوابی، ترک عادت به قمار، ترک اعتیادات الکی، سیگار و ترک اعتیاد به مواد مخدر.
به وسیله هیپنوتیز م می‌توان بسیاری از ناراحتی‌های فکری و اختلالات روانی را معابجه کرد.سر دردهای میگرنی ، تنگی نفس، بی خوابی، نگرانی و اندوه، برخی از اختلالات جهاز هاضمه، و ناراحتی‌های قلبی، ترس ها ( فوبیا)، اضطراب، آشفتگی، نومیدی، دلسردی، نارضایتی، دردهای نابهنگام شکم، پشت،گردن، دست و پا، نفخ معده و بسیاری دیگر از این قبیل ناخوشی‌ها که جنبه عصبی و روانی داشته باشند به وسیله هیپنوتیزم از بین می‌روند.با تشکر برای اطلاعات بیشتر لطفا به سایت دکتر والیانی(روانشناس) مراجعه کنید .با تشکر


آگهی دهنده: امیر
expired
(اطلاعات تماس نشان داده نخواهد شد برای مشاهده آگهی های مشابه به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.)
موقعیت: استان اصفهان - اصفهان - كتابهاي آموزشي در اصفهان
آدرس: اصفهان مرکز مشاوره رایمند
به روز شده در:۱۳۹۶/۲/۲۱
بازدید: 223 بار
ایمیل: